طی ۶ ماه اخیر، حداقل ۶ بار در برخی کشورهای اروپایی به قرآن کریم اهانت شده اما برخی دولت‌های غربی که خود را مهد آزادی می‌دانند، تحت بهانه آزادی بیان آن را حمایت و توجیه می‌کنند.
طی ۶ ماه اخیر، حداقل ۶ بار در برخی کشورهای اروپایی به قرآن کریم اهانت شده اما برخی دولت‌های غربی که خود را مهد آزادی می‌دانند، تحت بهانه آزادی بیان آن را حمایت و توجیه می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۱۷۱۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، این روند نشان از رویکرد تمدن ستیزانه دولت‌های غربی دارد که با جنگ غرب با نمادهای تمدنی، یعنی ادیان ابراهیمی، نمود بیرونی پیدا کرده است.

۲۹ تیر ماه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» ۳۷ ساله شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد. 

اقدامی هتاکانه که واکنش کشورهای مسلمان را به همراه داشت. در ادامه این اهانت‌های سریالی، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک در اقدامی توهین‌آمیز روز گذشته (جمعه) ۳۰ تیرماه نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک سوزاند. 

این گروه در توجیه این اقدام خود گفتند که این حمله، در اعتراض به حمله معترضان به قرآن سوزی به سفارت سوئد در بغداد انجام شده است. بامداد پنجشنبه ۳۰ تیر ماه، جمعی از مردم عراق در واکنش به صدور مجوز سوئد برای سوزاندن مجدد قرآن کریم به سفارت این کشور در بغداد حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

این اقدام هتاکانه در سوئد و تکرار آن در دانمارک نشان از آن دارد که هتاکان به دنبال این هستند که توجه‌ها را از سوئد به نقاط دیگر منحرف کنند.

دومین اقدام اهانت آمیز این شهروند عراقی - سوئدی با واکنش تند دیگر کشورهای مسلمان روبرو شد.

سفیر سوئد در تهران نیز پنجشنبه شب توسط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. علاوه بر این حسین امیرعبداللهیان به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت و با فؤاد حسین همتای عراقی خود نیز تلفنی گفت‌وگو کرد. دو وزیر خارجه خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی وزیر خارجه سوئد نیز با بیان اینکه سوئد باید به نفاق‌افکنی و ترویج خشونت پایان دهد، بر دستگیری و محاکمه هتاک به قرآن در این کشور تأکید کرد.

این واکنش‌ها پاسخی به بی احترامی‌های پی در پی به مقدسات اسلامی در سالهای اخیر بوده است.

توهین به مظاهر تمدنی البته محدود به اهانت به مقدسات اسلامی نیست. پیش از این نشریه شارلی ابدو به ساحت دیگر پیامبران هم اهانت کرده بود.

رواج همجنس گرایی و دعوت به رابطه جنسی خارج از خانواده، از دیگر مصادیق مقابله غرب با تمدن است، امری که گویی غربی‌ها را به دوران وحشی‌گری و جاهلیت بازمی‌گرداند.

غرب وحشی، اشاره به دوره‌ای دارد که پدران ملت‌های امروزی غرب، با خشونت و رذالت، به تمدن‌های کهن جهان حمله کرده و منابع علمی و اقتصادی آنها را غارت کردند.

حالا انگار غرب به همان جایگاه سابق خود بازگشته و انتظار می‌رود روشنفکران غربی با حمایت از اتحاد جهان اسلام، جلوی این روند بایستند و مانع از به راه افتادن موج افراطی‌گری در اروپا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها